lørdag den 7. januar 2012

Fondant blomster og bogstaver...

Så har jeg været i gang med at lave bogstaver og blomster til en fødselsdags kage til en flok piger som alle fylder 2år.
Håber på at få en rigtig pæn kage ud af det inden længe, og skal selvfølgelig nok opdatere med billeder af den færdige fødselsdags kage.

Her er først lige et par billeder af hvad jeg har fået lavet.

Alle blomsterne har jeg lagt i en bakke fra en æske toffifee, så bladene kommer til at bue pænt op ad, så de ikke bare er flade. Lavede dog ca, dobbelt så mange blomster som der er på billedet, resten kom til at ligge fladt, da jeg kun havde en bakke til at ligge dem i.


Det hele er lavet ud af hvid fondant som jeg har farvet med en rød og en blå frugt farve. Noget af fondanten har jeg så bare puttet mere eller mindre farve i i forhold til hvor mørke eller lyse farverne skulle være. Og den lilla er lavet ved at blande de to farver. Så det må siges at være forholdsvist enkelt.







Alle bogstaverne er lavet med bogstavs udstikkere, den model der hedder funky.

Tilsidst et billede af de 4 udstikkere som jeg har brugt til at lave blomsterne med. Eller har faktisk kun brugt de 3, den største er brugt til blomsterne og så er de 2 mellemste størrelser sat oven på. Den mindste brugte jeg ikke da jeg synes de blev for små.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar